۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۷۲۲۴۰
مسعودی در گفت‌وگو با رسا:

غارتگران بیت المال نباید حاشیه امن داشته باشند | مسؤولان نقدیندگی را به نفع مردم هدایت کنند

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر مقابله جدی با غارتگران بیت المال، از مسؤولان خواست که نقدینگی کشور را به نفع همه مردم هدایت کنند.
اصغر مسعودی

اصغر مسعودی نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره راهکارهای عملیاتی بابت ثبات اقتصادی در کشور، گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مردم و رهبر معظم انقلاب بحث معیشت مردم است که متاسفانه با وجود تلاش دولت و مسؤولان در این زمینه به ثبات اقتصادی دست نیافتیم.

وی افزود: در این زمینه باید از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های کشور نظیر نخبگان و جوانان استفاده شده و موانع نیز مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

مسعودی با اشاره به یکی از راهکارهای عملیاتی درباره ثبات اقتصادی، عنوان کرد: در کشور ما نباید هیچ متخلفی حاشیه امن داشته باشد بلکه باید با غارتگران بیت‌المال و رانت‌خواران در هر مقامی و تحت هر شرایطی برخورد جدی صورت گیرد و هیچ کس اجازه نداشته باشد از موقعیت یا جایگاه خود سوء استفاده کند. 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: برای ثبات اقتصادی در کشور به فضایی آرام، اطمینان بخش، توام با اعتماد و آرامش نیاز داریم، امروز یکی از مشکلات کشور ما نگرانی از آینده‌ای نامشخص است، احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است بر همین اساس ما نیاز به فضای آرام و اطمینان بخش داریم که عقلای ما در آن برنامه‌ریزی کرده و آن را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به ثبات اقتصادی نیاز به مدیریت درست است که در آن نهادها و وزارتخانه‌ها هماهنگ عمل کنند، اظهار داشت: نباید وقتی یک وزارتخانه می‌گوید اسامی کسانی را که تخلف کردند را منتشر کنید، دیگری مخالفت کند اگر انتشار و شفافیت ممکن است بازار و اعتماد ملی را مخدوش کند همه باید این نگاه را داشته باشند، متاسفانه گاهی دیده می‌شود که دو وزارتخانه درباره چنین مسائلی نظریات متفاوت دارند.

مسعودی با بیان اینکه هدایت نقدینگی سرگردان در دست مردم از دیگر راه‌های ثبات اقتصادی در کشور است، گفت: متاسفانه امروز نقدینگی دست برخی مردم کشور را هدایت و جهت‌دهی می‌کند در حالی‌که باید مسؤولان سیاسی هدایت‌گر نقدینگی به نفع همه مردم باشند نه اینکه نقدینگی برخی از مردم برای مسؤولان نظام و اقتصادی نقش آفرینی کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل قاچاق از دیگر عوامل ثبات اقتصادی در کشور است، ابراز کرد: بسیاری با بهانه‌های مختلف از دادن مالیات فرار می‌کنند که باید جلوی این امر گرفته شود، ضمن اینکه باید با قاچاق‌های بزرگ در مرزها کنترل و به شدت برخورد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل دیگر عدم ثبات اقتصادی در کشور ما وابستگی شدید به نفت است، در حالیکه‌ ظرفیت‌های بزرگی برای کسب درآمد و اشتغال داریم که یک نمونه آن گردشگری در بخش‌هایی از کشور یا در معادن جلوگیری از خام‌فروشی است که می‌تواند نقش ارزنده برای ارز کشور داشته باشد./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات